2017-08-12

Zakochałam się w Pradze. Moja fotorelacja.

Witajcie Kochani! Troszeczkę mnie nie było na blogu, ale powoli wracam do aktywności zawodowej, sportowej i blogowej. Ostatnio miałam szczęście wypoczywać w stolicy Czech i szczerze mówiąc zakochałam się w tym mieście. Uwielbiam Wrocław, ale Praga mnie urzekła i być może to właśnie tam kiedyś zamieszkam. Zapraszam Was do obejrzenia krótkiej fotorelacji oraz poznania kilku ciekawostek o tym cudownym mieście.
fotorelacja praga
Praga to stolica i największe miasto Czech położone w centralnej części kraju, nad rzeką Wełtawą. Jest to jedno z najpiękniejszych miast Europy, a jego zabytkowe centrum, pełne urzekających kamienic zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. 
praha architektura

most praga
Miasto zachwyca swą architekturą, mostami, kolorami i wielokulturowością. Ludzie tam są przemili i niezwykle radośni. Dzień pozwala rozkoszować się pięknymi i zabytkowymi uliczkami, a noc porywa do dobrej zabawy w klubach, pubach oraz na statkach zacumowanych nad brzegiem Wełtawy. Cudownego uroku praskim ulicom, nadają stare tramwaje:
tramwaj praga
Będąc tam obowiązkowo trzeba zobaczyć Most Karola, łączący dzielnice Malá Strana i Staré Město, mający 516 m długości i ok. 9,50 m szerokości. Mimo temperatury sięgającej 40 stopni C, nie mogłam odmówić sobie przechadzki po nim i zrobienia pamiątkowego zdjęcia.
piękna praga
Bardzo podobało mi się to, że miasto jest niezwykle kolorowe, a widać to na każdym kroku - na budynkach, straganach, w kawiarniach, pubach oraz parkach. Restauracje zapraszają zapachem oraz świeżymi i najlepszej jakości produktami.
praha jedzenie

praha
W samym centrum jest mnóstwo restauracji z rozmaitych części świata. Ja chciałam spróbować prawdziwej czeskiej kuchni i często jeździłam na obrzeża Pragi, do rejonu Kamýk. Tam wśród wysokich bloków, przypominających wrocławski Gaj, znajdowała się urocza restauracja, w której serwowano wyłącznie czeską kuchnię. Do wyboru były bardzo ciekawe i nieznane mi zupełnie dania m.in. kurczak smażony w sałacie i placku ziemniaczanym, gigantyczny knedlik z gulaszem czy smażony ser podawany z bramborami (ziemniakami). Porcje były niemożliwe do zjedzenia, ale jedzenie pyszne i naprawdę niedrogie. Obsługa przemiła, a lokal czysty i schludny. Nie mogłam też przyjechać bez pamiątek. Na mojej lodówce zawisł już wesoły Krecik, a w torebce noszę urocze lusterko.
praha krtek
Praga jest także bardzo zielona i pełna pięknych ogrodów. A taki znajduje się na terenie polskiej ambasady:
Polska ambasada w Pradze
Spacery po mieście to czysta przyjemność, mimo tego, że często trzeba iść pod górkę ;)
czeska praga

Każdy zakamarek budzi podziw i cieszy oczy.

praga
Uliczki, ogrody, stare kamienice...Wszystko tam jest takie cudowne!
Hradczany Praga
Niezwykłe są Hradczany czyli "królewska dzielnica", gdzie znajduje się cały kompleks zamku królewskiego, Katedra Świętych Wita, Wacława i Wojciecha oraz słynna złota uliczka, będąca kiedyś siedzibą miejscowych złotników – Żydów pracujących dla skarbu. Tam odwiedziłam cudowny niebieski domek o numerze 22, w którym swoje dzieła pisał Franz Kafka. Odwiedziłam także żelbetonową wieżę telewizyjną o wysokości 216 metrów w alternatywnej dzielnicy Žižkov, na której znajdują się raczkujące rzeźby dzieci, autorstwa czeskiego artysty Dawida Černego.
Žižkov rzeźba

piękna praga
W Pradze spotkamy także ciekawe fontanny. Taka właśnie znajduje się tuż przy muzeum Franza Kafki. Rzeźba o nazwie "sikający", również autorstwa Dawida Černego, przedstawia dwóch mężczyzn, stojących naprzeciw siebie i oddających mocz do basenu w kształcie Czech. Autor w taki sposób chciał uczcić wejście Czech do Unii Europejskiej, gdyż uważał, że sikanie to czynność miła i przyjemna, a takie było właśnie wejście kraju do UE. Fontanna dość kontrowersyjna, ale piękna ;)
David Černý rzeźba
Moją uwagę przykuło także oryginalne, kolorowe i niezwykłe graffiti. To w samym centrum, nieopodal Mostu Karola:
graffiti most karola
A także to, przedstawiające Edwarda Nożycorękiego w Pradze 10, nieopodal mojej kamienicy:
Edward Nożycoręki
Najmilej wspominam czas spędzony przy Lennon Wall w rytmie uspokajającej muzyki Beatlesów. Ten klimat po prostu trzeba poczuć!  
lenon wall
praga
Pisać można jeszcze wiele, ale Pragę po prostu trzeba zobaczyć! Ja się w niej zakochałam i mam nadzieję, że Was również urzeknie. 
Serdecznie pozdrawiam :*

58 komentarzy:

  1. Ja mam tak blisko do Pragi, ale niestety nigdy jeszcze nie byłam. Pieknie tam i widać że miałaś udany wypoczynek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! To prawda, Praga jest przepiękna. Koniecznie musisz ją odwiedzić! :) Pozdrawiam :*

      Usuń
  2. Cudne zdjęcia :) Praga jest piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia zachęcają do odwiedzenia Pragi. Ładnie i kolorowo. A Pani jest modelką?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Haha - nie jestem, ale miło mi ;)

      Usuń
  4. Praga jest przepiękna. Co prawda byłam w styczniu ale i tak bardzo mi się podobała. Twoje zdjęcia pokazują jak piękna jest latem. Pozdrawiam ��

    OdpowiedzUsuń
  5. Praga jest przepiękna. Co prawda byłam w styczniu ale i tak bardzo mi się podobała. Twoje zdjęcia pokazują jak piękna jest latem. Pozdrawiam ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miasta zimą również mają niesamowity urok:) Dziękuję bardzo i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Widać, że się zakochałaś :) też bardzo lubię Pragę. Super zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Marzy mi się wyjazd do Pragi. Pewnie w tym roku uda mi się jeszcze zrealizować ten plan :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale pięknie! Nigdy nie byłam w Pradze, ale bardzo mnie zachęciłaś do jej odwiedzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ho, ho - nigdy na żywo Pragi nie widziałam. Wygląda bardzo fajnie. Magicznie!
    Z wielką przyjemnością bym tam pojechała! :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Koniecznie musisz odwiedzić to miasto :) Polecam i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Praga bardzo mi się podobała, chciałabym jeszcze tam pojechać :) pięknie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Miło widzieć nowy post! :) Byłam w Pradze kilka razy i jest to jedno z moich ulubionych miast w Europie. Tak jak mówisz - piękna architektura, przemili ludzie, dobra kuchnia i najważniejsze - te kolory! Nic dodać, nic ująć <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) :) O tak! Praga to jedno z najcudowniejszych mist w Europie <3

      Usuń
  12. Pięknie! Zwiedzanie Pragi też nam się marzy :D A krecik musi być obowiązkowo :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe zdjęcia i ciekawa fotorelacja. Pragę faktycznie warto zwiedzić, byłam kiedyś ale tylko na jeden dzień, a to niestety zdecydowanie za krótko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Zdecydowanie. Praga jest cudowna <3 Bardzo dziękuję :)

      Usuń
  14. Wspaniałe miejsca, muszę się kiedyś tam wybrać :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak pięknie! Muszę odwiedzić to miasto...
    W wolnej chwili zapraszam do mnie: https://smilingshrimp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Byłam w Pradze i również się w niej zakochałam :) Piękne miejsce!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ahh, muszę w końcu pojechać do Pragi! Piękne fotki! :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie zdjęcia z Pragi. Nigdy tam nie bylam.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :)) Polecam i również serdecznie pozdrawiam Małgosiu :))

      Usuń
  19. Wow, faktycznie miasto naprawdę kolorowe! Nigdy nie byłam w Pradze, koniecznie będe musiała się tam wybrać :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Kobieto! Gotujesz zajebiście, ale przestań marnować się w tej kuchni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuchnia to moja pasja, więc czas spędzony w niej to dla mnie czysta przyjemność:)))

      Usuń
  21. Muszę wreszcie wybrać się do tej Pragi ;) Widzę, że wycieczka była udana, a Ty wyglądałaś prześlicznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja też kocham Pragę :-) Wspaniałe, niezwykle klimatyczne, zaczarowane miejsce, które nigdy się nie nudzi. Byłam już dobre kilka lat temu na ponad tydzień i bardzo mi się podobało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Praga to naprawdę zaczarowane miejsce <3 :)))))

      Usuń
  23. Byłam w Pradze, ale nie udało mi się nią zachwycić. Problemem był okropny mróz (był to środek zimny) i co kilka kroków chowałam się do sklepów, aby się nieco ogrzać :))
    Mam jednak nadzieję, że jeszcze kiedyś tam wrócę, w nieco bardziej sprzyjających warunkach :)

    Piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  24. Byłam tam w Czerwcu. Przepiękne miasto. I oczywiście gadżety z Krecikiem zakupiłam...

    OdpowiedzUsuń
  25. You are Beautiful Girl from The Lost World, I like you...

    OdpowiedzUsuń
  26. Pięknie! Wierzę, że w tym mieście można się zakochać :) Polecam też Budapeszt ;) A my do Pragi pewnie niedługo się wybierzemy. Fajne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) O tak! Budapeszt też jest piękny :) Byłam tam już dość dawno i myślę, że warto zobaczyć go znów po latach :)

      Usuń
  27. Ja często powracam do Pragi, bo to przepiękne miejsce. Można zobaczyć tam wiele ciekawych miejsc. Poza tym Czesi są naprawdę życzliwi i można miło spędzić czas w ich towarzystwie. Praga przywołuje u mnie zawsze pozytywne wspomnienia, bo tam oświadczył mi się 10 lat temu mój mąż. Teraz jeździmy tam już całą rodziną :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale piękna historia! <3 To prawda - Praga jest cudowna, ale i ludzie dają jej ten wspaniały klimat :)

      Usuń