2017-08-29

Penne w sosie z anchois i kurczakiem

Oczarowana opowieściami o pięknej Francji oraz jej smakowitą kuchnią, postanowiłam wykorzystać pyszne francuskie produkty, które ze swojej podróżny przywiózł mi przyjaciel. Nigdy nie przepadałam za anchois i zastanawiałam się jak podać te nieduże, słone sardelki. Obok nich dumnie stała jednak moja ukochana, bardzo ostra w smaku musztarda diżońska i tak wpadłam na pomysł :) Bardzo lubię nietypowe połączenia, a takie dziś przygotowałam. Zapraszam na kolorowy makaron penne otulony wyrazistym sosem śmietanowym z dodatkiem anchois, musztardy Dijon oraz kawałkami kurczaka i świeżą rukolą.
Penne w sosie śmietanowym z anchois i kurczakiem
Potrzebne składniki

- makaron penne
- pierś z kurczaka
- świeża rukola
- ząbek czosnku
- 250 g śmietany
- 3 filety Anchois
- 1 łyżeczka musztardy Dijon
- 1 łyżka masła 
- 1 łyżka oliwy z oliwek
- gałka muszkatołowa
- pieprz biały
- sól do smaku

Przygotowanie
KROK 1. Oczyszczoną pierś z kurczaka kroimy w kostkę i oprószamy ją delikatnie solą (nie za dużo, ponieważ sos będzie dość słony) oraz białym pieprzem. Masło i oliwę rozgrzewamy na patelni i rumienimy kawałki kurczaka. 
KROK 2. Z filetów anchois wyjmujemy kręgosłupy i miksujemy je w rozdrabniaczu ze śmietaną oraz musztardą Dijon. Gdy powstanie jednolity i kremowy sos, wlewamy go do podsmażonych kawałków kurczaka, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, pieprz biały oraz szczyptę gałki muszkatołowej. Całość dusimy około 5 minut 
* Sosu nie trzeba dosalać, gdyż anchois i musztarda są wystarczająco słone 
KROK 3. Makaron gotujemy al dente w lekko osolonej wodzie. Sos z kurczakiem mieszamy z ugotowanym penne oraz świeżą rukolą, wykładamy na talerze i gotowe! :)
danie z anchios
Drogi Mariuszu! Bardzo dziękuję Ci za tą inspirację :* Było pysznie :D

34 komentarze:

  1. Dania z makaronem uwielbiam, a to wygląda wyjątkowo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie pomyślałybyśmy aby do kurczaka dodać anchois :) Ciekawy pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prezentuje się wybornie! A zdjęcia pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam makaron, z takimi dodatkami na pewno by mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne zdjęcie, coś dla mojej mięsożernej rodzinki :)
    https://smilingshrimp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym spróbowała. Fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fajny pomysł na penne.
    Już gdzieś podobne danie widziałam.
    Bardzo lubię tego typu inspiracje kulinarne.
    Smak przede wszystkim.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie muszę spróbować Twojego przepisu :) Ja dodaję anchois do makaronu z oliwkami i sosem pomidorowym :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie smaki! Pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przez Ciebie, a raczej dzięki Tobie... ogromnie zgłodniałam :-D

    OdpowiedzUsuń
  11. Naprawdę świetnie się prezentuję ten przepis, jutro robię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i mam nadzieję, że smaki trafią w Twoje gusta :))

      Usuń
  12. Jejku, jak to pysznie wygląda :))
    Już wiem co jutro będę mieć na obiad! ;)

    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  13. ,,Makaron penne otulony wyrazistym sosem śmietanowym". Teraz wiem, że nie tylko można pysznie przygotowywać potrawy ale i o nich pisać! <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Ojej, jakie ciekawe połączenie smaków, z chęcią bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super danie, bardzo mi się podoba! :)

    OdpowiedzUsuń