2017-01-06

Surówka z białej rzodkwi

Oto idealna surówka na zimę. Dlaczego? Ponieważ biała rzodkiew zawiera mnóstwo witaminy C oraz posiada właściwości bakteriobójcze, dzięki czemu możemy nią złagodzić stany zapalne gardła czy błon śluzowych. W białej rzodkwi znajdziemy także witaminy z grupy B, cenną witaminę PP oraz mnóstwo soli mineralnych tj. potas, magnez, żelazo, cynk, sód, wapń i fosfor. To prawdziwa bomba witaminowa, która dostarczy nam także sporej dawki błonnika oraz kwasu foliowego. Biała rzodkiew jest niezwykle zdrowa, ale także bardzo smaczna. Dzisiaj zapraszam na surówkę, w której rzodkiew gra główną rolę. Smaku i jeszcze większej wyrazistości dodaje jej czerwona cebulka i papryka pepperoni. Idealnie sprawdza się jako dodatek do dań rybnych i mięsnych. Jeść tylko na zdrowie! :)
Surówka z białej rzodkwi
 Potrzebne składniki 

- biała rzodkiew
- 1 mała cebula czerwona
- 2 papryki pepperoni z zalewy
- 1,5 łyżki śmietany
- 1 łyżka soku z cytryny
- 1 łyżka majonezu
- 0,5 łyżeczki cukru pudru
- sól i pieprz do smaku

 Przygotowanie 
Rzodkiew ścieramy na tarce o grubych oczkach i odciskamy z nadmiaru soku (sok wypijamy dla zdrowia :D ). Czerwoną cebulkę oraz papryczki pepperoni kroimy w małą kostkę i dodajemy do startej rzodkwi. W miseczce łączymy śmietanę, majonez i sok z cytryny, doprawiamy cukrem pudrem, solą oraz pieprzem i dodajemy do warzyw. Wszystko dokładnie mieszamy i gotowe! :)
Surówka z białej rzodkwi

34 komentarze:

  1. Bardzo lubię białą i czarną rzodkiew. Twoja surówka jest bardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepyszna surówka! Idealna na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie skorzystam kiedyś z tego przepisu. Nie tylko zapowiada się pysznie, ale też pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i serdecznie polecam :) Pozdrawiam ciepło :*

      Usuń
  4. Uwielbiam surówki z białej rzodkwi, w takim wydaniu rónież

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna surówka :) Moja koleżanka robi podobną i zawsze bardzo mi smakuje. Idealna jako dodatek do obiadu. Pyszniutka :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo smaczna surówka. Idealny dodatek do obiadu. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe połączenie. Chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Skusiłabym się na taką surówkę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda pysznie! bardzo chętnie przygotuję taką surówkę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie ostatnio w sklepie zastanawiałam się nad białą rzodkwią, ale nie była za ładna. Tak jeszcze nie łączyłam jej jednak :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno taka surówka to byłby hit na niejednym obiedzie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam czarną rzodkiew i zazwyczaj przygotowuję ją minimalistycznie. muszę zrobić Twoją wersję ☺

    OdpowiedzUsuń
  13. Patrzyłam ostatnio w Kauflandzie na białą rzodkiew i zastanawiałam się co też można z niej zrobić. Już mam odpowiedź :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dawno nie jadłam białej rzodkwi, z chęcią wypróbuję przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Widziałam nieraz białą rzodkiew w sklepie, ale nie miałam pomysłu, jak ją wykorzystać. Może to będzie dobry pomysł?

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie robiłam surówki z białej rzodkwi. Czas to zmienić...

    OdpowiedzUsuń