2016-11-11

Soczysta polędwiczka wieprzowa

Zapraszam na niezwykle soczystą, miękką i kruchą polędwicę wieprzową pieczoną w rękawie. Tak przygotowana polędwica zasmakuje małym oraz dużym smakoszom. Jest niezwykle delikatna i aromatyczna dzięki marynacie, w której nabierała intensywności smaku. To mój sprawdzony i jeden z ulubionych sposobów na polędwicę wieprzową, dlatego gorąco go Wam polecam :)
polędwiczka wieprzowa
Potrzebne składniki

- polędwica wieprzowa
- 1 cebula biała

MARYNATA
- 3 łyżki oleju rzepakowego
- 2 łyżki ciemnego sosu sojowego
- 1 łyżka miodu
- 1,5 łyżeczki tymianku
- szczypta ostrej papryki
- 2 ząbki czosnku
- sól do smaku

Przygotowanie
KROK 1. Na początku przygotowujemy marynatę. Olej rzepakowy łączy z sosem sojowym i miodem, a następnie dodajemy przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, tymianek, ostrą paprykę i sól do smaku. Tak przygotowaną marynatą nacieramy oczyszczoną z błonek polędwicę i odstawiamy na kilka godzin do lodówki (najlepiej na noc).  
KROK 2. Polędwicę obsmażamy z obu stron na patelni z odrobiną oleju na delikatnie rumiany kolor. Podczas smażenia delikatnie oprószamy mięso solą, a następnie wkładamy je do rękawa, dodajemy pozostałą część marynaty, cebulę pokrojoną w piórka* i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni C. Pieczemy przez około 30 minut. 
* cebula nada polędwicy dodatkowej soczystości oraz aromatu
Po upieczeniu dajemy polędwicy "odpocząć" przez 5 - 10 minut, a następnie kroimy ją na kawałki. 
Podajemy z powstałym w rękawie sosem oraz kawałkami cebuli. 
Całość świetnie komponuje się ze świeżą surówką.
mięso pieczone w rękawie

59 komentarzy:

  1. Idealne danie na niedzielny obiad 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak już mamy skusić się na jakieś mięsko to musi być ono soczyste i mięciutkie zarazem :P Twoje wygląda właśnie na takie idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne soczyste mięsko, Kasiu śliczne zdjęcia robisz :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Perfekcyjna polędwiczka w pysznej marynacie! :) <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba niedługo zrobię sobie takie mięcho. Mam ostatnio straszną ochotę na taką opcję!
    >FOXYDIET

    OdpowiedzUsuń
  6. Polędwiczki to moje ulubione mięsko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę obiadu! Mięsko wygląda smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszna marynata. Bardzo mi odpowiada jej skład :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolejna apatyczna potrawa. Ja chociaż za mięsem nie przepadam, to jednak na twoje z przyjemnością skusiłabym się.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajne mięsko, obiadek z nim musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. polędwiczkę to ja chętnie w każdej kombinacji :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo pieknie prezentuje się na talerzu. Super przepis:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Prezentuje się bosko! Marynata wyjątkowo pod mój smak :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda na bardzo soczystą. Idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj kusisz tą polędwiczką... :D. Uwielbiam Takie mięso <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Boska, wygląda obłędnie po prostu!

    OdpowiedzUsuń
  17. To bardzo ważne aby nie przeciągnąć polędwiczki - bardzo soczysta wyszła, to widać! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie się robi 😊

    OdpowiedzUsuń
  19. Zrobiłam, pyszne. Piekłam prawie godzinę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobiłam ją na niedzielny obiad i wszystkim bardzo smakowała! Świetna na ciepło, jak i na zimno - do sałatki czy na kanapkę. Na pewno powtórzę ten przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! :) Cieszę się, że wszystko się udało :)

      Usuń
  21. Świetny przepis , chyba zaplusowałam przed przyszłą teściową :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Boa noite. Fiquei cheio de vontade de provar essa receita.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzięki za ten przepis. Nie wiedziałem, że mogę tak dobrze przygotować mięso yeah!

    OdpowiedzUsuń
  24. Najlepszy przepis na polędwiczkę. Stosuję go już od kilku lat i zawsze wychodzi pysznie :)

    OdpowiedzUsuń