2016-08-23

Knedle ze śliwkami

Moje smaki dzieciństwa! Uwielbiam knedle ze śliwkami i mogłabym je jeść przez cały rok :D Umiarkowanie w jedzeniu przy nich odchodzi w zapomnienie... ;) Do tego roztopione masełko, odrobina cukru oraz kwaśna śmietana i moje kubki smakowe szaleją :D Dzisiaj zapraszam na smakowite i proste w przygotowaniu knedelki z ciasta, które w moim domu króluje od lat. Ciasto jest delikatne, mięciutkie i rozpływa się w ustach wraz ze śliwkowym wnętrzem :D Serdecznie polecam :)
Knedle ze śliwkami
Potrzebne składniki

CIASTO
- 0,5 kg ugotowanych ziemniaków
- 1,5 szklanki mąki pszennej
- 2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
- 1 całe jajko
- 1 żółtko
- sól do smaku

DODATKI
- śliwki 
- cukier
- roztopione masło
- kwaśna śmietana

Przygotowanie
KROK 1. Ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie i studzimy. Następnie na stolnicę dodajemy obie mąki, jajko i żółtko oraz ostudzone ziemniaki, siekamy wszystko nożem i zagniatamy. Ciasto rozwałkowujemy, a następnie formujemy rulon, który porcjujemy na około 3 cm kawałki. 

KROK 2. Z każdej porcji ciasta formujemy kulę, do środka wkładamy śliwę (małą węgierkę lub pokrojoną większą śliwkę), podsypujemy ją odrobiną cukru i formujemy knedelki. 

KROK 3. Uformowane knedelki wrzucamy do lekko osolonego wrzątku i gotujemy około 5 minut od momentu ich wypłynięcia na powierzchnię wody.
Knedle ze śliwkami
Gotowe knedelki polewamy roztopionym masłem, posypujemy odrobiną cukru i podajemy z kwaśną śmietaną lub jogurtem naturalnym.
Knedle ze śliwkami

38 komentarzy:

  1. Uwielbiam a nie jadłam ich całe wieki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz Kochana przypomnieć sobie te smaki :) Koniecznie :D Pozdrawiam ciepło :*

      Usuń
  2. Ze śliwkami muszą być pyszne :) u mnie tradycyjnie dodaje się do ciasta twaróg zamiast ziemniaków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wersję z serem też lubię, ale ta to mój ukochany smak, który zapamiętałam z najmłodszych lat :D

      Usuń
  3. Zrobić dobre knedle to sztuka, a Tobie bez wątpienia się to udało :) Piękne! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie pamiętam, kiedy jadłam ostatni raz;) Wyglądają smakowicie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i polecam jak najszybsze przypomnienie smaków dzieciństwa :D

      Usuń
  5. U nas jakoś nigdy knedli się nie robiło i jakoś nie możemy się w końcu w sobie zebrać żeby je zrobić po raz pierwszy :/ :P Chyba najpierw musi nas ktoś nimi poczęstować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam zatem na degustację ;) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  6. Marzy mi się ciasto drożdżowe ze śliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też je uwielbiam :) Dziś rozpieszczam podniebienie knedelkami ;D

      Usuń
  7. Dawno takich nie jadłam. Pysznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne knedelki:) pozdrawiam Cię kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie jadłam całe wieki i teraz bym wciągnęła z wielką chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! To trzeba je koniecznie przygotować :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  10. Knedli ze śliwkami dawno nie jadłam...Pyszny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam. Takie knedle nauczyłam się robić w szkole podstawowej. Kiedyś takich rzeczy uczono na zajęciach technicznych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też to pamiętamy i mile wspominamy. Szkoda, że teraz nie ma takich zajęć. Zetpet zawsze się przydaje, a za młodu wydawało się takie durne.

      Usuń
    2. Oj szkoda... Te smaki są jedyne w swoim rodzaju. Tradycyjna kuchnia jest najlepsza :D

      Usuń
  12. Na sam widok ośliniliśmy monitor :P Już czujemy ich zapach <3 Mniam <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Dawno nie jadłam. Ze śmietaną prawdziwa pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Kwaśna śmietanka to znakomite dopełnienie :D

      Usuń
  14. Nie ma to jak pyszne knedle, zwłaszcza te robione przez nasze mamy lub babcie. :) U mnie w domu często podawało się je gotowaną młodą kapustą, albo bułką tartą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z bułką tartą i roztopionym masełkiem też uwielbiam :D Tak knedle podawała moja Babcia :D

      Usuń
    2. UWIELBIAM! Niestety ostatnio knedle jadłam w XX wieku... ;-)

      Usuń
  15. I moje smaki dzieciństwa :) Uwielbiam knedle mojej mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam <3 szczegolnie z jagodami i truskawkami <3
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń