12 maja 2016

Wiosenna surówka z młodej kapusty w sosie jogurtowo - musztardowym

Za oknem wiosna, słońce wysyła radosne promienie, a natura budzi się do życia. Świat wokół jest teraz cudownie kolorowy, dlatego warto, aby nasze dania również takie były i jeszcze bardziej pozytywnie ładowały kulinarne akumulatory :) Dziś zapraszam na smakowitą surówkę przygotowaną z młodej, wiosennej kapusty w słodkim sosie jogurtowo - musztardowym.

Potrzebne składniki

- 1 niewielka główka młodej kapusty
- 2 marchewki
- 1 cebula biała
- 1 łyżka posiekanej natki pietruszki

SOS JOGURTOWO - MUSZTARDOWY
- 5 łyżek jogurtu greckiego
- 2 łyżki delikatnego majonezu
- 4 łyżki mleka
- 1 łyżka musztardy chrzanowej
- 2 łyżki soku z cytryny
- 1 łyżka octu jabłkowego
- 2 łyżki cukru pudru
- sól i pieprz do smaku

Przygotowanie

Kapustę drobno szatkujemy (możemy też ją posiekać), marchewki ścieramy na tarce o grubych oczkach, cebulę kroimy w kostkę, a natkę pietruszki siekamy.

Jogurt grecki łączymy z majonezem, musztardą chrzanową i mlekiem, a następnie dodajemy sok z cytryny, ocet jabłkowy, cukier puder, sól i pieprz do smaku. Całość ponownie dokładnie mieszamy, a powstały sos dodajemy do pokrojonych wcześniej warzyw, mieszamy i odstawiamy do lodówki dla odpowiedniego przejścia smaków i aromatów. Surówka smakuje najlepiej  kiedy poczeka w lodówce około 2 godzin :D


Życzę smacznego! :D

24 komentarze:

  1. Wygląda bardzo wiosennie. Super surówka

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja lubię takie wiosenne, pełne kolorów michy zdrowia :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja ulubiona suróweczka, mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm wygląda bosko a wszędzie tam gdzie musztarda to jem uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie i kolorowo :-) Od razu widać, że wiosna w pełni.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam surówki z młodej kapusty. U mnie wiosną królują na stole. Bardzo zaciekawił mnie Twój przepis na sos. Będę musiała wypróbować i dodać do swojej surówki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam. To połączenie jest jednym z moich ulubionych :D

      Usuń
  7. Wygląda przepysznie. Właśnie zadzwoniłam do męża, żeby po drodze z pracy kupił młodą kapustę na targu. Mam nadzieję, że surówka wyjdzie pyszna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja także mam nadzieję, że surówka przypadnie Wam do gustu :D Pozdrawiam :*

      Usuń
  8. W sam raz na tę pogodę za oknem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świeża , wiosenna i zdrowa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny kolor, fajne smaki. Pysznie :)
    Kupiłaś mnie tą sałatką :)

    OdpowiedzUsuń