2016-03-13

Sernik Babci Tereski

Dziś zapraszam na smakowity, dwukolorowy serniczek budyniowo - kakaowy. Przepis na ciasto otrzymałam od kochanej Babci Tereski, która piecze je nie tylko na specjalne okazje :) Serdecznie polecam go na Święta :D
Sernik królewski
Potrzebne składniki

MASA SEROWA 
- 1 kg pełnotłustego sera białego 
- 250 g masła 
- 1 i 1/3 szklanki drobnego cukru 
- 4 jajka 
- 2 opakowania budyniu śmietankowego 
- ziarenka z laski wanilii 
- 50 g rodzynek (opcjonalnie) 

CIASTO KAKAOWE 
- 1,5 szklanki mąki pszennej 
- 0,5 szklanki drobnego cukru 
- 1 żółtko 
- 120 g masła 
- 1,5 łyżki ciemnego kakao 
- 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia 
+ cukier puder (do posypania) 

Przygotowanie
KROK 1. Na początku przygotowujemy ciasto kakaowe. Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy drobny cukier, 1 żółtko, kakao, proszek do pieczenia i drobno pokrojone masło. Wszystkie składniki dokładnie zagniatamy i wkładamy do lodówki na około 1 godzinę. 
KROK 2. Następnie przygotowujemy masę serową. Ser dokładnie mielimy w maszynce do mięsa na drobnym sitku. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy z nich pianę. Masło ucieramy z cukrem i żółtkami, a następnie stopniowo dodajemy zmielony ser i budynie śmietankowe. Na sam koniec do masy dodajemy pianę z białek, ziarenka wanilii i sparzone wrzątkiem rodzynki (opcjonalnie) - delikatnie mieszamy. 
KROK 3. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i ścieramy do niej połowę ciasta kakaowego na tarce o grubych oczkach. Na starte kawałki ciasta wykładamy masę serową, a na wierzch ścieramy drugą połowę ciasta kakaowego. Blaszkę wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C i pieczemy około 1 godzinę.
Po upieczeniu ciasto posypujemy odrobiną cukru pudru.

34 komentarze:

  1. Ze 100 lat nie jadłam takiego tradycyjnego sernika:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny serniczek szukam sprawdzonego przepisu i chyba uratowałas mnie przed porażką haha

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie ten sernik zawsze był jak przyjeżdżałam do babci, pałaszowaliśmy go w sekundę. Uwielbiam go

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także go uwielbiam. Słodkie smaki dzieciństwa...

      Usuń
  4. Cudowny serniczek. U mnie w rodzinnym domu też się taki pojawiał :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak od babci to biorę bez pytania :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Taki babciny sernik najlepszy, no to się wpraszam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robię podobny sernik i muszę przyznać, że go bardzo lubię. Nie wiem dlaczego, ale ciasto kakaowe z sernikiem daje szczególne połączenie smakowe, które nigdy mi się nie znudzi :)
    Pysznie. Apetyczne zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Ja również uwielbiam to połączenie :)

      Usuń
  8. Dawno temu piekłam taki sernik często i pamiętam, ze bardzo mi smakował. Musze powtórzyć. Dziękuję za przypomnienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam przywołać miłe, kulinarrne wspomnienia :D

      Usuń
  9. Witamy :) jaki wymiar blaszki??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sernik piekłam w blaszce o wymiarach 23,5 x 39,5. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  10. Sernik idealny na każdą okoazję

    OdpowiedzUsuń
  11. Robię podobny ale ten też wyglonda smakowicie napewno pycha.

    OdpowiedzUsuń
  12. Tereski zawsze robią dobre ciasta :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały serniczek, pysznie wygląda. A ja serniczki bardzo lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo podoba mi się ten serniczek:)

    OdpowiedzUsuń
  15. wspanialy dziekuje

    OdpowiedzUsuń