2016-01-26

Placki ziemniaczane wg Magdy Gessler

Każdy ma swój ulubiony przepis na placki. Jedni kochają chrupiące, inni delikatne i puszyste. Ja uwielbiam wszystkie! Tym razem postanowiłam przygotować je według przepisu Magdy Gessler, zaczerpniętego ze strony Smaki Życia i muszę przyznać, że są wyśmienite - prawdziwy smak ziemniaka, otulony chrupiącą koronką. Gorąco polecam! :)
placki ziemniaczane najlepsze
Potrzebne składniki

- 1 kg ziemniaków
- 2 cebule
- 2 ząbki czosnku (opcjonalnie) 
- 2 jajka 
- 2 - 3 łyżki mąki pszennej 
- 1 łyżka śmietany (opcjonalnie) 
- sól i pieprz 
- olej do smażenia 

Przygotowanie
KROK 1. Obrane ziemniaki i cebulę ścieramy na tarce o drobnych oczkach, wylewamy masę na sitko ustawione na naczyniu i delikatnie odciskamy. Ziemniaki mieszamy z jajkami i mąką oraz dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek (opcjonalnie).
KROK 2. Z naczynia, nad którym odcedzaliśmy ziemniaki z nadmiaru wody, odlewamy delikatnie sok zostawiając na dnie skrobię ziemniaczaną. Skrobię dodajemy do masy wraz 1 łyżką śmietany, doprawiamy solą oraz pieprzem i smażymy z obu stron na złoty kolor. Gotowe placki podajemy z gęstą śmietaną lub jogurtem naturalnym.
✓ Placki możemy smażyć na oleju lub smalcu.
✓ Śmietana w masie zapobiegnie jej ciemnieniu. Zamiast śmietany możemy użyć także gęstego jogurtu.
✓ Kształt i grubość placków zależna jest od sposobu nałożenia masy oraz naszych upodobań :)
placki ziemniaczane

65 komentarzy:

  1. Ja kocham chrupiące, takie jak na Twoich zdjęciach :) ... Ale rzadko jadam ze względu na ilość kalorii ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od czasu do czasu można pozwolić sobie na placuszki :) Nadmiaru kalorii pomoże nam pozbyć sie ręcznik papierowy, na którym ułożymy placki po usmażeniu. Wbrew pozorom nie są one, aż tak kaloryczne. Lżejsza okrasa np. z jogutru, 2 placuszki i nie ma się co martwić o figurę ;) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne placuszki.Tez robie,ale jem zadko:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Placki ziemniaczane uwielbiam, a takie chrupiące to już w szczególności. Ja latem zajadałam się z cukinią:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z cukinią w cieście na placki? Świetne połączenie :)

      Usuń
  5. W dzieciństwie szalałam na ich punkcie :) Mama mogłaby mi podawać je codziennie i nie miałabym nic przeciwko. Teraz już trochę studzę swój zapał ze względu na kaloryczność tego dania, ale raz kiedyś czemu nie :) Przepis na pewno kiedyś wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Placuszki uwielbiam. Również właśnie takie chrupiące. Te są z pewnością bardzo dobre, bo ja bardzo robię podobne i są super :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają przepysznie! Złociste i chrupiące, takie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mm wyglądają przepysznie!:)
    Zapraszam do obserwacji naszego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale dawno nie jadłam placków .
    Smaka sobie teraz narobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. hm nie przepadam za plackami ziemniaczanymi:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba sobie dziś zrobię takie placuszki <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepis z mojego domu, nie wiedziałam że robię placki ziemniaczane jak Geslerka :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli najlepsze, domowe placuszki <3 Myślę, że przepis oparła o polską tradycję :D

      Usuń
  13. No to Magda chyba zaczerpnęła ten przepis od mojej babci, bo u nas od wieków tak się robi placki :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super! Znasz zatem smak prawdziwych, tradycyjnych placuszków ziemniaczanych :D Pozdrawiam serdecznie :D

      Usuń
  14. Wyglądają pysznie, uwielbiam takie placuszki ze śmietanką i choć wiem, że zdrowe to one nie są, to często ulegam i wcinam aż mi się uszy trzęsą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też często ulegam :) Po plackach po prostu dłużej biegam :D Pozdrawiam :*

      Usuń
  15. Chyba dzisiaj chłopa zagonie do kuchni, zeby takie placusxki zrobil ☺

    OdpowiedzUsuń
  16. narobilas mi smaka?! i co ja mam teraz zrobic xD jak ja jestem na specjalnej diecie parowej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, oj tam - 1,2 - no może 3 nie zaszkodzą ;) Pozdrawiam :*

      Usuń
  17. Ale ochoty nabrałam na nie! <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale kusisz , już wieki nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepis na placki mam ten sam lecz bez smietany jest cenna informacja ze jej obecnosc w ciescie nie powoduje jego ciemnienia pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam! :-) Wyglądają świetnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. ja nigdy nie odciskam ziemniaków-może to jest jakiś patent! spróbuję wg tego przepisu pomimo tego, że moje również wychodzą chrupiące:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam ten sposób :) Każdy jest wart wypróbowania, bo wszystkie placuchy są pyszne :D

      Usuń
  22. Czy Magdy czy nie Magdy Calkiem zapomniałam ze istnieja Dzieki za przypomnienie Już wieki nie robiłam plackow ziemniaczanych To wieczny spor u mnie w domu Jedni na ostro inni na słodko Oj mowie ci jaki mix Mysle ze te wygladaja bardzo zacnie Pycha Pozdrawiam cieplo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana! Ja jem tylko wersję wytrawną, choć znam i takich, którzy uwielbiają z cukrem i śmietaną, ale wtedy już bez cebulki... ;)

      Usuń
  23. Kurcze "kurcze" ;) Placuszki dziś takie zrobiliśmy. Mniami, czasami można sobie pozwolić na odrobinę luksusu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że placuszki smakowały :) Pozdrawiam ciepło :*

      Usuń
  24. Robię takie same :) Często podaje z różnymi sosami na bazie pieczarek :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń