24 stycznia 2016

Domowe sezamki

Takie sezamki są najlepsze - zdrowe i domowe, bez dodatku cukru ani syropu glukozowo - fruktozowego, który często spotkać możemy w sezamkach sklepowych. Jak je przygotować? Bardzo prosto! Wystarczą dwa składniki, szybkie oraz łatwe przygotowanie i śmiało możemy delektować się swoimi sezamkami bez obaw o ich skład :)

Potrzebne składniki

- 100 g sezamu
- 5 łyżeczek miodu

Przygotowanie

Sezam prażymy na patelni do lekkiego zarumienienia. 

Miód podgrzewamy w małym garnuszku, wsypujemy do niego uprażony sezam, dokładnie mieszamy i przekładamy do foremek silikonowych. 

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 170 stopni C przez około 12 - 15 minut w zależności od pożądanego stopnia zarumienienia sezamków.

> Przy ubijaniu masy w foremkach warto zwilżyć palce zimną wodą, tak aby sezam się do nich nie przyklejał.

> Do masy sezamowej można dodać ulubione dodatki tj. bakalie czy kakao.

> Po upieczeniu odstawiamy sezamki do całkowitego ostygnięcia i stwardnienia.

Życzę smacznego! :)

15 komentarzy:

  1. Uwielbiam sezamki, kojarzą mi się z dzieciństwem, ale masz rację w składzie prawie zawsze syrop glukozowo-fruktozowy... Twój przepis jest tak prosty, że aż szkoda nie wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wspominam je z dzieciństwa, a te smaki są najlepsze! :D

      Usuń
  2. Jakie śliczne i jeszcze do tego w formie serduszkowej. Wspaniały smakołyk do herbaty

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczny pomysł i przepis. Wyglądają super! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sezamki bardzo kojarzą mi się z dzieciństwem. Należały obok chałwy do jednych z moich ulubionych słodkości. Z chęcią zrobię sobie takie w domu bo te serduszka wglądają rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo..rzeczywiście prosto zrobić, aż żal kupować gotowe. No bo po co? ;)

    OdpowiedzUsuń