24 stycznia 2016

Domowe sezamki

Takie sezamki są najlepsze - zdrowe i domowe, bez dodatku cukru ani syropu glukozowo - fruktozowego, który często spotkać możemy w sezamkach sklepowych. Jak je przygotować? Bardzo prosto! Wystarczą dwa składniki, szybkie oraz łatwe przygotowanie i śmiało możemy delektować się swoimi sezamkami bez obaw o ich skład :)

Potrzebne składniki

- 100 g sezamu
- 5 łyżeczek miodu

Przygotowanie

Sezam prażymy na patelni do lekkiego zarumienienia. 

Miód podgrzewamy w małym garnuszku, wsypujemy do niego uprażony sezam, dokładnie mieszamy i przekładamy do foremek silikonowych. 

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 170 stopni C przez około 12 - 15 minut w zależności od pożądanego stopnia zarumienienia sezamków.

 Przy ubijaniu masy w foremkach warto zwilżyć palce zimną wodą, tak aby sezam się do nich nie przyklejał.

Do masy sezamowej można dodać ulubione dodatki tj. bakalie czy kakao.

 Po upieczeniu odstawiamy sezamki do całkowitego ostygnięcia i stwardnienia.

Życzę smacznego! :)

15 komentarzy:

  1. Uwielbiam sezamki, kojarzą mi się z dzieciństwem, ale masz rację w składzie prawie zawsze syrop glukozowo-fruktozowy... Twój przepis jest tak prosty, że aż szkoda nie wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wspominam je z dzieciństwa, a te smaki są najlepsze! :D

      Usuń
  2. Jakie śliczne i jeszcze do tego w formie serduszkowej. Wspaniały smakołyk do herbaty

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczny pomysł i przepis. Wyglądają super! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sezamki bardzo kojarzą mi się z dzieciństwem. Należały obok chałwy do jednych z moich ulubionych słodkości. Z chęcią zrobię sobie takie w domu bo te serduszka wglądają rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo..rzeczywiście prosto zrobić, aż żal kupować gotowe. No bo po co? ;)

    OdpowiedzUsuń