2017-11-20

Szybki placek z owocami

Dzisiaj zapraszam na szybki i bardzo prosty w przygotowaniu placek z owocami, który idealnie sprawdzi się jako jesienny deser. Do jego przygotowania możemy użyć owoców świeżych, mrożonych lub tych z kompotu. Ja wykorzystałam jabłka i śliwki, które dodały całości lekko kwaśnej nutki. Ciasto z dodatkiem wiórek kokosowych jest delikatne i mięciutkie. Z kawą smakuje wybornie :D
Placek z owocami
  Potrzebne składniki 

- 2 szklanki mąki
- 1/2 szklanki cukru
- 1/2 szklanki wiórków kokosowych 
- 250 g masła
- 4 - 5 jajek
- 3 łyżki wody
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 4 - 5 jabłek
- 10 śliwek (świeżych lub z kompotu)

 Przygotowanie 
KROK 1. Masło rozpuszczamy w rondelku z 3 łyżkami wody i cukrem, ale nie dopuszczamy do zagotowania. Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy proszek do pieczenia, wiórki kokosowe, jajka oraz rozpuszczone z cukrem masło i dokładnie mieszamy za pomocą łyżki. 
KROK 2. Jabłka obieramy ze skórki, kroimy w ósemki, a śliwki delikatnie odsączamy z nadmiaru kompotu. Na wysmarowaną masłem lub wyłożoną do papierem do pieczenia blachę (26 x 18 cm) wykładamy trochę ciasta, następnie część śliwek i jabłek, ponownie kilka łyżek ciasta, owoce i ciasto. Blachę wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C i pieczemy około 40 minut.
Po upieczeniu ciasto możemy posypać cukrem pudrem.

Szybki placek z owocami

36 komentarzy:

  1. My byśmy jeszcze wszystko posypały dużą ilością cynamonu <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne ciasto, złociste i apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie ciasta z owocami - pyszniutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje smaki!
    I tak, jak lubię - szybko i pysznie...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na takie pyszne ciasto możesz mnie zaprosić :) Przybędę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. o wiórki kokosowe uwielbiam takie ciasta :) Już mi ślinka cieknie na ten kawałeczek

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda super. Uwielbiam takie ciasta jesienią :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię placki z owocami. Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaki wspaniały placek!
    Właśnie na taki mam ochotę.
    Super! Muszę koniecznie wypróbować :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę pokonać lenistwo i też upiec ciasto z owocami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi ;) U mnie wciąż brak czasu, ale to ciasto jest idealnym rozwiązaniem :)

      Usuń
  11. Bardzo chętnie bym zjadła. Wygląda pysznie i bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda jak ciężka, wilgotna szarlotka... musiał być pyszny :). A ja w tym roku jakoś mało śliwek wykorzystałam :(.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, jest bardzo wilgotny. Lubię ciasta z dużą ilością owoców :) Ja śliwki zapakowałam w tym roku do słoiczków w nadmiarze ;)

      Usuń
  13. Idealny podwieczorek na jesień :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszny placek, chętnie wprosiłabym się na kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne ciacho i co najważniejsze - łatwe :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak zwykle znajduję tu coś smakowitego :*

    OdpowiedzUsuń