2017-07-23

Risotto z tymiankiem i pieczarkami

Potrawy, które oprócz smaku i idealnej konsystencji, dostarczają nam także wspaniałych aromatów są najlepsze. Moja dzisiejsza propozycja jest takim wspaniałym dla naszych zmysłów połączeniem. Nieskomplikowane, ale bardzo aromatyczne, smaczne i pożywne risotto z dodatkiem pieczarek i świeżego tymianku pozwoli nam dostarczyć sobie dużej dawki przyjemności :) Jeść tylko ze smakiem! :)
risotto z pieczarkami
 Potrzebne składniki 

- 1 szklanka ryżu Arborio
- 5 pieczarek
- 2 cebule szalotki
- 1 pęczek świeżego tymianku
- 2 łyżki startego sera Cheddar
- 1 kieliszek wytrawnego białego wina
- bulion
- plaster masła
- 3 łyżki oliwy z oliwek
- szczypta szafranu
- szczypta suszonej marchewki 
- sól i pieprz do smaku

 Przygotowanie 
KROK 1. Oczyszczane i pokrojone w plastry pieczarki smażymy na rozgrzanym maśle, posypujemy je szczyptą soli, aby szybko pozbyć się z nich nadmiaru wody, a następnie odkładamy na talerzyk.
KROK 2. Pokrojoną drobno szalotkę szklimy na rozgrzanym maśle i oliwie, dodajemy suchy ryż i smażymy przez chwilę, aż ten wchłonie cały tłuszcz. Następnie ryż zalewamy białym winem, a gdy go wchłonie, podlewamy partiami bulionem pamiętając o częstym mieszaniu. Przy ostatniej partii bulionu dodajemy szczyptę szafranu, pieczarki oraz suszoną marchewkę (opcjonalnie).
KROK 3. Gdy ryż wchłonie cały bulion i będzie miał odpowiednią konsystencję, doprawiamy go solą i pieprzem, dodajemy starty Cheddar, posiekany drobno świeży tymianek dokładnie mieszamy, ściągamy z gazu, przykrywamy patelnię i dajemy "dojść" daniu około 2 - 3 minuty. 
Gotowe risotto wykładamy na talerze i podajemy je z gałązkami tymianku

36 komentarzy:

  1. Nie ominęłabym tego dania...jak ja kocham risotto!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, dawno takiego nie jadłam, a bardzo je uwielbiam! W tym tygodniu na pewno przygotuję

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się bardzo apetycznie :) Chętnie bym skosztowała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po prostu rewelacja!
    Bardzo mi się podoba to risotto.
    Trzeba by przetestować ten smak.
    Chciałabym zobaczyć jak się u mnie sprawdzi to danie.
    Pozdrawiam serdecznie, poniedziałkowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana i polecam :) Pozdrawiam ciepło :*

      Usuń
  5. Wieki nie jadła risotto i aż nabrałam ochoty:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo smakowite, piękne zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nawet nie mogę sobie wyobrazić jak bardzo musi być to pyszne <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie dania, są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak zawsze u Ciebie Kasiu danie rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię Twoje przepisy:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Risotto uwielbiam, a to z pieczarkami jeszcze bardziej. Choć tymianek pewnie bym zastąpiła innym zielonym. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak, jak ja :) Risotto uwielbiam w każdej postaci :)

      Usuń
  12. Smakowity przepis! Risotto z tymiankiem jeszcze nie jadłam- czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takiego jeszcze nie jadłam. Wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. W takiej wersji jeszcze nie jadłam risotto ale zachęca i to bardzo :)

    OdpowiedzUsuń