2016-02-22

Pokusa Pameli (sernik przekładany)

Dziś zapraszam na Pokusę Pameli :)  Ten budyniowy, gotowany sernik przekładany kruchym ciastem waniliowym, wykończony wiórkami kokosowymi jest jednym z moich ulubionych ciast, gdyż rozpieszcza wszystkie kubki smakowe :) Wczoraj idealnie dopełnił nam czas z popołudniową kawą. Gorąco polecam!
Pokusa Pameli
Potrzebne składniki

CIASTO
- 500 g mąki pszennej typ 500
- 1 szklanka cukru
- 200 g masła
- 2 jajka
- 1 żółtko
- 2 łyżki śmietany
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- ziarenka wanilii

MASA SEROWA
- 1 kg białego twarogu
- 1,5 szklanki cukru
- 0,5 szklanki mleka
- 200 g masła
- 1 budyń śmietankowy
- 2 jajka

DODATKI
- wiórki kokosowe

Przygotowanie
KROK 1. Na początku przygotowujemy kruche ciasto. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy cukier, proszek do pieczenia, posiekane masło, 2 jajka, żółtko, śmietanę i ziarenka z laski wanilii. Zagniatamy ciasto i dzielimy je na trzy równie części. Każdą część umieszczamy w równych formach (23,5 cm x 39,5cm) wyłożonych papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C na około 20 minut *. Po upieczeniu ciasta studzimy.
* Możemy także piec ciasta jedno po drugim.
KROK 2. Biały twaróg, jajka, cukier i masło przekładamy do garnka, dokładnie mieszamy i gotujemy na małym ogniu do momentu, aż masa się zagotuje, a następnie dodajemy budyń śmietankowy wymieszany z mlekiem, dokładnie mieszamy i ponownie zagotowujemy. Masę budyniowo - serową studzimy.
KROK 3. Kruche ciasto przekładamy masą budyniowo - serową. Wierzch Pokusy dodatkowo smarujemy cienką warstwą masy i posypujemy wiórkami kokosowymi. 
Pokusa pameli

Ciasto przechowujemy w lodówce - schłodzone smakuje jeszcze lepiej.

ciasto pokusa

74 komentarze:

  1. Ależ on wspaniale wygląda uwielbiam serniki więc zjadła bym z ogromną przyjemnością

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja :)uwielbiam ciasta przekładane serem :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak on musi obłędnie smakować. Wygląda idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne ciazto. Jeszcze nigdy takiego nie jadłam, a są to zdecydowanie moje smaki;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne ciazto. Jeszcze nigdy takiego nie jadłam, a są to zdecydowanie moje smaki;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i smacznie polecam przygotowanie, gdyż jest naprawdę proste :D

      Usuń
  6. Cudo!
    Już sobie wyobrażam jak musi smakować! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam sernik w każdej postaci :) taki gotowany to już w ogóle jest pyszny, całkiem inny od pieczonych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także uwielbiam serniki. To prawda gotowany jest zupełnie inny :D

      Usuń
  8. Takie ciach to ja mogę jeść. Super pomysł. Jak dla mnie doskonałe ciasto. Lubię serniki, a ten wygląda ślicznie, a przepis brzmi łatwo. I tak lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję barddzo i smacznie polecam. Wykonanie jest naprawdę proste ;)

      Usuń
  9. Pysznie wygląda. Mam pytanie - czy twaróg powinien być zmielony?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, wystarczy go pokruszyć przed gotowaniem :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. idealne ciasto :) nie można mu się oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam. Ciasto wygląda naprawdę apetycznie, przepis wydrukowałam i na pewno wypróbuję. Mam tylko pytanie o ziarenka wanilii: czy może być cukier waniliowy, jak tak to ile.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Pewnie, że można użyć cukru waniliowego. Normalnie użyłabym jego, ale mam zapas lasek wanilii, więc korzystam ;) Pozdrawiam serdecznie i życzę udanych wypieków.

      Usuń
  12. Fantastyczny sernik! I tak pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. przepysznie wygląda :) zastanawiam się czy mogłabym posmarować upieczone kruche spody masą kajmakową i dopiero na to wylać masę? i na wierzch również masa kajmakowa + podprażone orzechy włoskie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, Myślę, że tak - to może być świetne połączenie. Warto spróbować :) Pozdrawiam serdecznie :D

      Usuń
    2. Okej, dziękuję za odpowiedź :) Jeśli zrobię w takiej wersji, to na pewno dam znać jak wyszło :D

      Usuń
    3. Jestem bardzo ciekawa jak wyjdzie :) Życzę udanego i smacznego pieczenia :D

      Usuń
  14. Wyszedł przepysznie! Niestety zapomniałam zrobić zdjęcia serniczka, a teraz już jest zjedzony :D Dzięki za świetny przepis, pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że wszystko się udało :D Muszę koniecznie wypróbować Twoją kombinację, bo zapowiada się pysznie :)

      Usuń
  15. Wspaniałe ciasto, wygląda bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Co za wspaniałe ciasto:-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. na taką pokusę to i ja bym się skusiła :) ciasto wyszło perfekcyjnie, jak od linijki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Po prostu cudowne :-) będę musiała kiedyś takie zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda obłędnie! Akurat jestem tak głodna, że myślę, że wsunęłabym całą blachę :D
    >FOXYDIET

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciasto wygląda nieziemsko! Jestem pod wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
  21. Tez kiedyś robiłam sernik przekładany. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. bardzo fajna nazwa, brzmi ciekawie, szczególnie że jest budyniowy :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajne ciasto :-) Napewno je zrobię:-) Pozdrawiam ciepło:-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wow! Ale rewelacyjnie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam, chciałam upiec to wspaniałe ciasto tylko mam pytanie, jaki to ma być twaróg, chudy czy tłusty?

    OdpowiedzUsuń
  26. Nazwa tego ciasta jest bardzo trafiona! Kusi, oj kusi! Koniecznie muszę sprawdzić Twój przepis!

    OdpowiedzUsuń